hjälp, en haj.

Min största fobi: hajar.

Hur kan en haj vara så läskig, trots att jag är på land? Att jag får panik av att vara själv i vatten är väl inte så konstigt, då vilken haj som helst kan simma ikapp mig och käka mig, bit för bit. Visste ni att vi i Sverige har cirka tio hajarter? Ingen kanske äter människor, men de är ändå läskiga. Särskilt brugden. Den kan bli upp till 15 meter maximalt och "råka" sluka en människa hur lätt som helst! Visst säger du, den finns bra på västkusten IBLAND. Men vet du att 1960 fångades ett exemplar i den Stockholmska skärgården!? Tänk på det nästa gång du är ute och simmar.

Den blodtörstiga brugden.

Men brugden är inte lika läskig som vissa andra hajar. Den värsta som finns är vithajen. Jag har till och med svårt att skriva dess namn, då känns det som att den kommer äta upp mig UR tangentbordet! Så rädd är jag för den.

Världens läskigaste haj.

Bilden ovan har jag inte vågat öppna i full storlek, det överlåter jag till er. Först hade jag tänkt låta Carroe lägga in en bild åt mig, men så tog jag mod till mig och (med händerna framför ansiktet) bildsökte på Google.

Bland det värsta som finns som kan hända, på land, är att när jag till exempel tvättar ansiktet kommer och tänka på vithajen. Då kan jag inte öppna ögonen (det gör för ont medvatten) och min fantasi TVINGAR mig att tänka mig att jag är i vattnet och en stor vithaj kommer från sidan och biter sönder hela mig. Då måste jag direkt avbryta tvättningen och får istället torka av tvål med handduk eller papper istället för med vatten. Samma sak kan hända när jag ska sova. Då blir det en lång period som jag måste ligga med ögonen öppna och försöka tänka på något annat.

Detta är bara några exempel som illustrerar hur rädd jag är PÅ LAND. Då kan ni tänka er hur rädd jag är i vatten! Även om de inte lever i Sverige (säg aldrig aldrig) så vet jag att de färdats ända hit för att sluka mig. Och om jag är i en konstlad sjö utan någon kontakt med havet så har någon släppt in en vithaj för att jävlas.

Inte för att många orkade läsa detta, men jag var tvungen att berätta hur mycket jag önskar att hajar inte fanns.

/Rädd Linus. Skicka inga hajbilder, då jag inte kan titta på såna utan att dö.'

PS. Jag vill bli en vithaj i mitt nästa liv.

Kommentarer
Postat av: lisa

åå hatar hajar!
ha en trevlig kväll! :)

2008-04-29 @ 19:47:37
URL: http://lisaholmqvist.blogg.se
Postat av: Kakan

Åh, vilka söta bilder. Fler sådana tack.

2008-04-30 @ 01:51:33
URL: http://select.webblogg.se
Postat av: Ida

Fick dödsångest av filmen "Hajen" och bestämde mig för att om någonting liknande hade hänt mig så hade jag helt enkelt, kort och gott skjutit skallen av mig! Jag antar att detsamma gäller dig, Linus...

2008-04-30 @ 11:46:29
URL: http://www.finolino.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0