personligheter och alkohol

Något som verkar allmänt accepterat är hur människor förändras när de dricker alkohol. Man skulle kunna säga som i IQ-reklamen: "Människor tappar omdömet på grund av dig" eller "Du får förälskade att göra något åt det"...

Jag har tänkt lite på det där. Till exempel så tackade jag ja till en förfest för inte så länge sedan, men dök aldrig upp förrän ute på krogen. Inte på grund av att jag inte ville utan helt enkelt för att jag inte hann eller orkade stressa dit från den lilla förfest jag redan var på. (Karolina, känn dig träffad). Tänk om Karolina skulle blivit jättearg på mig, och just på grund av alkoholen "göra något åt det". Typ smälla till mig eller inte vilja prata med mig igen.

image12


Då har jag tänkt lite på det där med att alkoholen påverkar ens personlighet och förändrar den. I skolan eller på fritiden skulle hon isåfall inte vara arg på mig, men varje gång hon dricker alkohol får hon tillbaka den där personligheten som inte gillar mig, just på grund av ovanstående incident. Tänk vad jobbigt det skulle vara om man funkade så att när man dricker alkohol går man in i en annan person och får nya värderingar och åsikter. Klimatet på krogen skulle vara helt annorlunda och likaså kompiskretsarna.

Så för att vara säker kanske inte du ska dricka mer Karolina?
Jag vill inte ha en snyting nästa gång vi går ut..

nus

Kommentarer
Postat av: Karolina

hahaha (efter lite panik)! passa dig linus! på lördag är jag igång igen..

2008-04-16 @ 17:50:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0