när jag var liten trodde jag att det hette pälsÄNGEL...

...men inte fan var det en ängel jag hittade bland smutstvätten idag.

foto: nån på anticimex


"Speciellt lockande är smutsiga textilier.
Ängrarna vill ha omväxling i födan."

"Pälsängrar är skalbaggar vars larver lever av produkter med animaliskt ursprung."


Det är så fruktansvärt äckligt och jag mår så fruktansvärt dåligt.
Jag funderar på helt och fullaste allvar på om jag kanske skulle
behöva söka hjälp för min rädsla för små djur, kryp insekter.

För vet ni vad som händer?
Jag ser ett djur, börjar okontrollerat rysa och skaka i hela kroppen, jag springer och tar på mig gummihandskarna och hämtar diskmedlet, dränker krypet. Börjar gråta, för jag inser att djuret förmodligen har en mammapappa och sjuhundra barn. Och jag kan fortfarande inte sluta skaka.  JAG HATAR MJÖLBAGGAR, PÄLSÄNGRAR, SPINDLAR, MYROR (förlåt Linus), GETINGAR, MYGGOR, KRYP, DJUR, INSEKTER, SKALBAGGAR, SAKER SOM KRYPER, SAKER SOM FLYGER.


Jag har även ett tvångsmässigt beteende att jag måste läsa om ALLA skadedjuren på Anticimex hemsida.
(Anticimex ligger förövrigt som en favorit, mellan facebook och bilddagboken)
Krypen kontrollerar mitt liv.

åh härreguu, KVALSTER också. jag vill nästan dö.

Kommentarer
Postat av: Apan

Du glömmer väll inte bort denna underbara kategori av flugor som lägger ägg under huden på folk? Synen av larver som kryper omkring där inne ... Kliar det? ;)

2008-10-12 @ 17:07:18
URL: http://apan.sytes.net/
Postat av: A

Alltså varför har jag aldrig kryp hemma?

2008-10-12 @ 19:38:34
URL: http://poeter.se/ali
Postat av: Linnea

Hahah tvångs-Carro! jag älskar dina diskhandskar!!

2008-10-15 @ 13:40:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0