tekniklära - smileys

Jag och min kompis Erik brukar ibland använda internet för att kommunicera. Under dessa konversationer använder man såklart smileys flitigt och ofta, här och där och hit och dit. En gång skrev någon av oss fel i ett försök att återge den gladaste smileyn av de andra (för att använda det simplaste av smiley-språken):   :D (även känd som =D)

Misstaget " D: ", som ändå sker rätt ofta, skapade en fascination över hur mycket känsla som kan läggas i en smiley och på hur många olika sätt den kan tolkas.

för mig är den en blandning mellan en sorts besvikelse, surhet, förvåning och någon sur gubbe i tecknad film. Den är underbar och borde användas oftare.



:D

Kommentarer
Postat av: Frida

Känslan i en smily är väldigt vikigt när man pratar på msn! Kom ihåg det närsta gång du pratar med mig :P haha :)

2008-11-02 @ 18:21:57
URL: http://friida88.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0