Oprioriterad

Jag har något som äter upp mig utifrån och in, inifrån och ut. Detta är något som förföljt mig hela mitt liv. Ständigt och för alltid kommer det att vara såhär. Jag pratar (bloggar!?) naturligtvis om hur jag i hela mitt liv har varit O-prioriterad. Alltså aldrig någonsin kommit i första hand utan alltid andra, eller tredje, eller fjortonde. suck.


På dagis kan barnen gå på så kallat femårs och sexårs. Men vet ni när de införde det? jo precis året efter min årskull, så att jag skulle gå miste om det där roliga.

Och när jag växte upp, så var vi tre syskon och vi fick alla månadspeng efter hur gamla vi var. om man var 11 fick man 110, var man 12 fick man 120, var man 13 fick man 130 osv... Hon som var två år äldre än mig fick alltså hela tiden 20 kr mer, VARJE månad. Men jag tänkte alltid att det skulle jämna ut sig, ju äldre jag blev. Men hon var ju alltid två år äldre. Sen tog de bort den regeln, alltså fick en massa mer pengar än jag.

Och vad var nästa grej? Jo jag började tävlingsdansa. På tävlingarna var det grymt viktigt och roligt att ha mycket glittrande kläder och en massa massa smink, men vad införde de för regel när jag började? Jo. inget glitter och inget smink i de lägsta klasserna (aka Carroes klass).

I skolan fanns det nåt som hette elevens val. Man kunde välja VAD MAN VILLE. typ bild, musik, hemkunskap, slöjd. Allt kul! men vad införde de när det var min tur att välja? Jo, man fick lära sig om söderhamn, viktiga byggnader och grejjer. J Ä T T E K U L.

Vi hade en mentor i högstadiet. Vad hände med henne? Jo, hon blev med barn. Sen kom det en annan mentor, som slutade. Sen kom den första tillbaka, men hon blev med barn igen. Sen fick vi en sista mentor. Hon var kvar tills vi slutade,,, ett halvår senare.

Sen kommer vi upp på gymnasienivå. Det här drabbade kanske främst de som gick musik, och inte bild som jag, men det drabbade mig indirekt. Innan vi började var det obligatoriskt med bi-instrument och körsång B, men vad hände? Jo poff! Borta! Klassen bråkade om det i ett år, och vips! så var det tillbaka till ÅRGÅNGEN EFTER!

Vad har vi mer. Vi hade en datakurs som vi läste några veckor av, som de sen glömde bort, och vi fick läsa den 2 år senare. Men med läraren som sa "jag har inte haft er tillräckligt länge för att ni ska kunna få nåt högre betyg". suck.

Nu finns det rykten om att vi inte kommer få läsa avancerad illustration. Suprise CarroE! och vilka är det som kommer gå miste om den? Jo, CarroE och hennes vänner. T O P P E N


Det enda jag kan glädja mig åt är att jag aldrig behöver säga "det var bättre förr". Förhoppningsvis vänder det nån gång, jag tror inte attt ni fattar hur bra det kommer gå för mig!
När det vänder.
om det vänder.

ps. Ni får gärna prioritera mig och Linnea när vi fyller år, genom att KANSKE SKICKA ETT SMS ÅTMINSTONE???! ds.

ps2. ja ä inte bitter. ds2.

Kommentarer
Postat av: Karolina

ojoj, carroe.. du är verkligen drabbad av en massa orättvisa saker! eller otursförföljd kanske man ska säga. jag håller tummarna för att vändningen kommer bli BIG TIME!

2008-03-04 @ 01:15:31
Postat av: CarroE

åh karolina, jag håller mina tummar jag med kära du

2008-03-04 @ 13:23:22
URL: http://lalabarba.blogg.se
Postat av: Carolina

åh, Caroline. I know what you're talking about, BIGTIME. hahah. men ta bara det här att vi inte fick ha någon träslöjd som alla esteter efter oss fick! haha. eller att alla mina vänner under högstadiet (ALLA!) fick kommunaltsommarjobb förutom lilla jag, och en massa mer småsaker :P

det ska vara sånna som vi till något sånt :S :P MEN vill du veta en sak? du är min väldigt mesta bästa FÖRSTAprioriterade vän : ) så den du CAROLINE!

2008-03-04 @ 21:54:40
URL: http://olina.blogg.se
Postat av: Carolina

OCH DET VAR EN TILL SAK, som vi verkligen kan känna oss oprioriterade i, staten har infört att "alla" gymnasieklasser ska ha rätt till en europaresa, eller om det bara var tvåorna, kommer inte riktigt ihåg. men iaf nu ska Edvins klass kanske åka till Italien.......

2008-03-04 @ 21:59:16
URL: http://olina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0