hat-mat

Äckligt. Eller mindre gott som viss skulle be mig att säga. Det finns en del ät- och drickbara saker som helt enkelt inte får färdas ner i min strupe. För då kräks jag.

Julmust, trocadero och sprite. Jag vill inte, jag tänker inte och jag kan inte dricka dessa drycker. Det finns inget som gör att jag tycker om dem. Måste jag välja så tar jag sprite, fast helst i en drink eller blandat med vin haha. så man inte känner sprite-smaken.

Min absoluta HAT-maträtt är pytt i panna. Små små bitar av potatis nån sorts kött och LÖK. Potatisarna skulle lika gärna kunna vara gjorda av typ morötter eller mjöl eller vad som helst,ingen skulle märka skillnaden tror jag, köttet skulle kunna vara gummi och LÖKEN är lök. Som förövrigt är en av mina hatgrönsaker. Jag hatar gul lök, röd lök, schalottenlök, inlagd lök och purjolök. Purjo är den värsta av dem alla. Eller... den värsta löken är den i pytt i panna och den som är i köttfärssås. URK.



Sen gillar jag inte sill.

Jag hatar lukten av surströmming (vem gör inte det liksom men vafan), men jag tänker INTE smaka. nånsin.

Jag har fått för mig att jag inte gillar musslor och skaldjur överhuvudtaget. Men om jag ska vara ärlig så är det för att jag verkligen inte vågar ta i dem. Jag har vart på kräftskiva några gånger men alltid slingrat mig ur det där med att äta, jag KAN inte ta i de där djuren.

Och just det! Lakrits är det värsta värsta värsta. Jag äter heller en HEL purjo. På fullaste allvar.

jag hatar lösa ägg. och ägg med dubbla gulor.

Sen finns det saker som jag tror att jag inte gillar men i själva verket har jag aldrig någonsin provat. Exempel på dessa är Sushi, makrill och pölsa. Är inte det konstigt att jag aldrig ätit makrill? det närmsta jag kommit var när Anna Hammarlund åt det på en macka när vi gick i typ sexan, då såg jag iallafall hur de såg ut, de små liven :)

Men men... Sen kan man ju fråga sig hur jag kan sitta och äta leverpastej samtidigt som jag läser innehållsförteckningen!?
/ C

Kommentarer
Postat av: Susann

Och vem är det egentligen som skrivit? Först var jag helt säker på att det var Linus, sen blev jag lite mer osäker, visste inte att han hatade lakrits så mycket. Sen när det handlade om lök var jag bergis igen. Sen när vi kom till stycket vad han aldrig ätit fick jag lite dåligt samvete. Gud vad Linus fått i sig utan att veta vad det är. Han är ju i princip uppvuxen på makrill från Norge. Så, upp till bevis...

2008-03-10 @ 19:44:46
Postat av: Anonym

Och vem är det egentligen som skrivit? Först var jag helt säker på att det var Linus, sen blev jag lite mer osäker, visste inte att han hatade lakrits så mycket. Sen när det handlade om lök var jag bergis igen. Sen när vi kom till stycket vad han aldrig ätit fick jag lite dåligt samvete. Gud vad Linus fått i sig utan att veta vad det är. Han är ju i princip uppvuxen på makrill från Norge. Så, upp till bevis...

2008-03-10 @ 19:45:53
Postat av: Susann

Sen vill jag inte få någon spydig kommentar om det här med mammors händighet vid dator etc.
Det är fel på den här, det är inte alla som har en ny Mac.

2008-03-10 @ 19:47:20
Postat av: Linus

Makrill!? Jag HATAR makrill. Jag vet inte ens om jag kan stava till det, mackrill. makril, makrill!?!? Kanske har jag ätit det i tron om att den var något annat, typ tonfisk med annan färg. Fy för makrill, och fy för lök. Särskilt purjo. Blä.

2008-03-10 @ 20:22:07
URL: http://[email protected]
Postat av: carroe

jag och linus kan laga mat ihop. och undvika såna saker som makrill, purjo, pyttipanna och lök.
Toppen^^

2008-03-10 @ 20:39:42
URL: http://lalabarba.blogg.se
Postat av: Felix

Haha. Jag älskar lök, saltkakris, halvlösa ägg, sushi. Pytt i panna är det heller inget fel på (om den är hemmagjord eller av bra kvalisort) Dock kan jag hålla med dig ang Julmust/påskmust. Det är väl inte så jätteogott. Men jag förstår inte meningen med det. Plus att det i varmt tillstånd är fullkomligt omöjligt att hälla upp. Fast å andra sidan... varför ska man dricka varm läsk?

2008-03-10 @ 21:16:07
URL: http://buthonestly.wordpress.com/
Postat av: Karin

Jag har bara två saker jag vill säga:
1, Linus och Carroe, när ni blir stora kommer ni också att lära er äta ordentligt.
2, Jag skriver under på precis allt Felix skrev i ovanstående kommentar. Men så är han ju vuxen också.

2008-03-11 @ 19:09:49
URL: http://kakansfoton.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0