vänsterhänta

En föreläsare sa för ett tag sen appropå att han var vänsterhänt "ja det är väl en medfödd hjärnskada".
Idag hittade jag en sida för vänsterhänta, som vi vore några jäkla freaks.
Och Karin sa "gud vad roligt, en hel sida med cp-saker".

Vi lever i ett samhälle för högerhänta....
Man trycker på kameraknappen med HÖGER
man skakar hand med HÖGER
saxarna är till för HÖGERhänta
korkskruvar skruvas åt HÖGER
konservöppnare använder man med HÖGER
datormusen använder man med HÖGER
kollegieblock är gjorda åt HÖGER
Såsslevar har "snipan" så det funkar med HÖGER
Pennvässare vrids medsols, alltså för HÖGER
Linjaler och måttband är gjorda för HÖGERhänta
Bankomater och kortmaskiner är gjorda åt HÖGER
kortleken hålls åt rätt håll med HÖGER
"skrivskivor" som man sätter på stolarmstöd sätts på HÖGER
osv
osv



 

Kommentarer
Postat av: Kakan

Jag måste invända.

Vaddå bankomater för högerhänta? Den där jävla knappsatsen sitter ju alltid på fel jävla sida, alltså på VÄNSTER. Blir ju helt galet när högerhanden måste leta sig hela vägen dit. Så VARSÅGOD, ni får bankomaterna, vi får resten.

2008-11-09 @ 16:05:15
URL: http://kakansfoton.blogg.se/
Postat av: carroe

oc jag invänder (lite) tillbaka. att stoppa in kortet där på högersidan, och ta minneslapp och pengar, det går fan inte med vänster. so i guess, bankomaten krånglade de till för båda vänster och höger. välkommen till min värld ;)

2008-11-10 @ 13:38:35
URL: http://lalabarba.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0