pluuugg-åsna.

Nu ska inte det här vara en blogg som berättar vad vi håller på med om dagarna, men detta måste ventileras till allmänheten.

Vi har börjat en ny kurs den här veckan; strategisk kommunikation. Vi läser den tillsammans med Info&PR-folket och några andra okändisar. Kort och gott går denna kurs ut på att underminera grafikernas roll i en skiftande industri av marknadsföring. Vi är bland annat de som är längst ner i produktionskedjan, så kallade producenter. Vi är absolut inte, som PR-folket, menade att sitta högt uppe i organisationer och bestämma saker. Vi ska bara göra det de bestämmer. Senast idag fick vi höra att PR blivit och blir mycket viktigare än reklam. Man skulle kunna säga att vi är reklam, och informatörerna är PR. Ja, niii läste hur jag tolkade läraren.

Varför läser vi denna kurs? För att ramla av våra höga hästar eller för att agera häst åt Info&PR? Dessutom är vi sämre på att plugga, uppenbarligen. Därför uppmanar jag nu alla grafiker att plugga som fan. Vi ska slå dessa informatörer en gång för alla i deras egen kurs. Kan vi klara av det? KLART VI KAN. VI ÄR BÄST.

Info, detta är inte alls menat som en krigsförklaring, men om ni vill vifta vit flagga redan nu är det okej...

Kommentarer
Postat av: A

Damn ... man blir ju rädd!

2008-10-08 @ 13:24:33
URL: http://poeter.se/ali
Postat av: Karolina

idag på föreläsningen satt jag och verkligen ansträngde mig för att förstå vad ni skulle ha nytta av i den här kursen. vet inte riktgit hur brinkan och gänget tänkte när de la dit den i erat program..



angående någon slags tävling vet du redan hur jag ställer mig till den. kommer förmodligen bli kapad någonstans vid fotknölarna.



förresten. vem har sagt att ni är sämre på att plugga än oss?? over and out.

2008-10-08 @ 17:12:26
URL: http://karolinaostblom.devote.se
Postat av: Linus

ja jag fattar det inte... ska skriva det i kursutvärderingen, eller ta upp det om någon grafiker-lärare frågar.



att ni pluggar bättre är väl uppenbart, ni började redan första dagen. jag är glad om jag lyckas börja samma vecka som tentan...

2008-10-09 @ 10:44:08
URL: http://kalkoman.bilddagboken.se
Postat av: Linnea

Ååååå....Stå på er grafiker! Vi är viktiga!

2008-10-10 @ 06:26:58
Postat av: Viktigpetter

Starategisk kommunikation och vad allt det inkluderar är viktigt för grafiker att förstå eftersom informatörer, alternativt PR-konsulter, oftast är beställaren av grafiskt material. Att då förstå en kommunikationplan och utforma material därefter känns ganska fundamentalt.. eller hur! Låt kursen mogna innan ni kritiserar allt för radikalt!

2008-10-13 @ 14:47:09
Postat av: Linus

Viktigpetter, jag kan förstå kursens syfte. Men varför inte ha en enda infallsvinkel ur vååårt perspektiv, de viktiga grafikerna?

2008-10-14 @ 14:52:49
URL: http://lalabarba.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0