bokstäver och det..

Visst, jag gillar bokstäver. Men saknas det inte något? Ett mellanting mellan stora och små, versaler och gemener! Och kom inte och säg att kapitäler eller liknande fyller denna funktion, det är inte sant och det vet du.

När jag skriver saker som "dam dam dam" vill jag ha tre olika storlekar på dessa, utan att behöva använda mig av olika teckenstorlekar. Det funkar liksom inte så bra med "dam dam DAM!". Det blir så fel.

Jag vet att det här inte är lätt gjort, men alla typsnitts-ritare där ute, börja rita ett mellanting, nu nu NUUU!!!!


Kommentarer
Postat av: Frida

Hehe, du är rolig du :) Men rätt klokt tänkt ändå tycker jag ;)

2008-07-21 @ 19:04:05
URL: http://friida88.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0