att städa

jag tycker inte om att städa, men gillar resultatet.

varför vill man inte städa, fastän man får en så pass stor belöning efteråt?
så jättejobbigt är det faktiskt inte att plocka runt saker eller torka av ett bord.
eller?

om jag inte ens orkar ta tag i min egen lägenhet, hur ska jag då kunna
hjälpa till med större saker? typ bekämpa den globala uppvärmningen?

varför är man dessutom så duktig på att stöka ner? till exempel ställer jag gärna
glas och tallrikar på matbordet när jag använt dem, det är lättare än att sträcka
armen en meter mot diskbänken där de borde stå. jag har även väldigt lätt att hitta
ursäkter för såna här beteenden. till exempel om det ligger en tröja på golvet
kommer den tröjan inom några dagar ha kvävts till döds av en stor klädhög. när
det ändå ligger en tröja där kan väl allt annat jag använt också ligga där?

jag gillar inte att städa, men ska göra det nu ändå. när jag bli rik är
det ett hembiträde som gäller. minst ett.

Limplinus

Kommentarer
Postat av: Susann

Kommer ihåg det där hembiträdet från förr i tiden. Då var det en stor allé inblandad och hembiträdet var gammalt med stor kjol, hon skulle gå från sitt eget hem till dig varje dag och städa. Hon skulle inte få betalt när hon städat ditt palats. Hon skulle bara få lulla hem till sig själv igen och känna sig som en duktig mor...

2008-03-07 @ 17:50:47
Postat av: Frida

Svar: Tack Linus :) Hoppas allt är bra med dig!

2008-03-12 @ 20:57:33
URL: http://friida88.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0