xena...

Jag har pinsamt nog (endast påå grund av mina sov-vanor) börjat kolla på xena krigarprinsessan ganska ofta. En kväll skulle jag sova hemma hos Linnea, och hon har samma sena vanor som jag.
Hon skulle packa så jag kikade på Xena under tiden. Linnea kom med en del protester mon hon fick gilla läget helt enkelt.

-Carro, du kommer påverka mig så jag kollar på det här.... suck. Eller nej! det är dåligt, jag ska inte se...
10 min senare...
- Boom, boom, voom, hon är ju skittuff! (ljudeffekter till när xena slåss)
image15

/Karåe baråe

Kommentarer
Postat av: A

alltså jag tror att jag spyr. spyr så mycket att jag inte vet hur mycket spya som fyller rummet. sedan simmar jag runt i spyan och alla svampar jag käkat får mig att svettas. spyan försvinner och kvarstår gör ett ingenting som är fyllt av illvilliga dödskaniner, iklädda ninjautstyrslar, mitt huvud förvandlas till råttor som äter sig in under mitt kött och livet känns helt plötsligt existerande till den grad att den finns där men inte mer. om sanningen skall fram finns det inget mer att göra nu än att lägga sig att dö för som det känns skulle det kunna ta slut, men inte till förmån för ångesten, utan som partner till nöjdheten. den allra högsta graden av nöjdhet.

mitt mastodontsinne lever sig kvar hur jag än väljer att gå och vilken dörr jag än väljer, vill jag försvinna eller stanna kvar, inget av det spelar någon som helst roll och jag måste helt enkelt klargöra för mig själv vad det är jag vill nå.

jag spyr ut ambrosian som krigarslynan matat mig med, sedan virar jag in henne i plastfolie, bara så att hon kan andas och leva vidare inuti en kokong som jag skapat och där kan hon få frodas och skrika bäst hon vill.

när jag sedan finner henne gammal och grå i det plastfoliefängelse som inte ens en "krigarprinsessa" kan ta sig ur så sparkar jag henne ett par gånger och skrattar åt hennes ynkliga skepnad. hon får agera medpassagerare på den resa vi gör, jag och Don Juan Matus, in till drömmarnas rike där vi hög på kaktus och DMT pillar fram vallmofrön från under våra naglar, det är allt hon får leva på fram tills resans slutdestination. den gamle Yaqui-indianen Don Juan slår mig på axeln när jag under min poncho gör upptäckter i mitt sinne och nickar bort mot horisonten när jag nyvaken, och nykläckt till bluffen svarar på hans axelknuff. jag ler förnöjt, och vänder mig om i kärran och ser henne ligga där i plastfolien, ynklig och utan någon som helst makt. jag klappar försiktigt på henne och försäkrar henne om att vi snart är framme.

jag lastar av henne från kärran medans Mr Matus går bort mot fladdermusgrottan och öppnar dess ingång genom den fras som eliminerar besvärjelsen som ligger över grottans ingång, ändå ut hit till öppningen hörs deras vässande och dova snarkande. djävulsfågeln ruvar här inne och deras härskare befinner sig på sin tron, långt inne i den grotta som bara existerar mellan barriärierna till sanning och verklighet.

den långa färden in ter sig fasansfull och det är tur att vi är under illusionen att vi är någon typ av halvgudar med bröstet i ett skönt andningstempo stolt går in i dess djup. det enda som möter oss är två glimrande ögon som vet varför vi är där. framför honom på hans tron finns ett altare där vi placerar krigarfjanten och offringen är komplett. ett fullbordat mirakel sker endast när han sväljer henne hel, denna människoliknande människa/chiroptera-hybrid.

minst sagt, jag hatar Xena.

2008-05-01 @ 18:46:00
URL: http://gluttonous.wordpress.com
Postat av: A

just det, länge leve BATMAN!

2008-05-01 @ 18:48:13
URL: http://gluttonous.wordpress.com
Postat av: Linus

Alla verkar inte gilla Xena lika mycket som Carro och jag gör...

2008-05-01 @ 18:51:05
URL: http://lalabarba.blogg.se
Postat av: A

minst sagt ...

2008-05-01 @ 18:53:59
URL: http://gluttonous.wordpress.com
Postat av: caroline

passa så du inte får en hjärtattack....
fast om du skulle få det, så kan xena hämta lite ambrosia så du får evigt liv... sen kanske hon förlorar synen, när hon är påbäg tillbaka och ska ambrosian till dig, ovch då möter hon tre jättar, som hon sparkar ner...
ayayayayaaaaaaaaa!

2008-05-01 @ 18:56:04
URL: http://lalabarba.blogg.se
Postat av: carroe

och du kära Caroline, kanske du kan lära dig lite svensk gramamtik. om man läser din förra kommentar så ser det ut som det kan behövas...
(carroe och caroline är samma just so you know that :P)

2008-05-01 @ 23:51:54
URL: http://lalabarba.blogg.se
Postat av: carroe

GRAMMATIK.

2008-05-01 @ 23:52:33
URL: http://lalabarba.blogg.se
Postat av: A

heeeeeelt pinsam, i klass med Xena

2008-05-02 @ 01:21:32
URL: http://gluttonous.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0